הודעות 03.05.2021

פתיחת ההרשמה למחזור ז' של תכנית ענבר

ענבר הינו מיזם משותף של משרד הבריאות וארגון מעוז, אשר נועד לגבש רשת מנהלים ומנהיגים בכירים שפועלים יחד כדי לקדם את מערכת הבריאות של ישראל

המיזם שואף להרחיב את מאגר המועמדים לתפקידי ניהול בכירים, להגדיל את האמון בין השחקנים הבכירים במוקדי ההשפעה השונים של המערכת, ולפתח מובילי שינוי שיפעלו לאור אתגרי מערכת הבריאות.

בכל שנה, מיזם ענבר בוחר קבוצה של מנהלים ומנהלות מכלל חלקי מערכת הבריאות שעוברים תכנית הכשרה ייחודית. בסיומה, מצטרפים העמיתים לרשת מעוז המהווה מרחב להובלה והאצה של יוזמות ושינויים חברתיים-כלכליים (פירוט נרחב על תכנית ההכשרה בקול קורא). עד כה השתתפו במיזם 96 עמיתים – מרביתם קודמו לתפקידים משמעותיים במערכת הבריאות או נבחרו להוביל תהליכים מרכזיים בארגונים השונים.

אנו מחפשים רופאות ורופאים לצד מנהלות ומנהלים מכלל המקצועות במערכת הבריאות, אשר שואפים להשפיע על מערכת הבריאות. קיימת עדיפות למועמדים שנמצאים בתפקיד ניהולי או בעלי ניסיון ניהולי במערכת הבריאות.

מה התחדש בענבר?

אחת הלמידות המרכזיות במערכת הבריאות בעקבות משבר הקורונה הייתה חשיבותו של תפקיד המנהיגות בניהול המשבר. לפיכך מבין תכניות העתודה השונות, ענבר הייתה הבולטת בכך שהמשיכה ולא נעצרה לאורך כל המשבר.

כחלק מהלקחים והלמידות שנעשו לאור הקורונה, התכנית עברה מתיחת פנים בתכנים ובמבנה. גם השנה התכנית תהיה קצרה יותר, מדויקת יותר, ותכלול מספר עמיתים גדול יותר:

  • תכנית ההכשרה אותה תעבור נבחרת העמיתים קוצרה לשנה.
  • במסגרת ההכשרה יכללו גם לימודי MBA במנהל מערכות בריאות, אך לימודים אלו לא יהיו חובה עבור כלל העמיתים.
  • מספר העמיתים גדל ל-26 (כמחציתם רופאים וכמחציתם מנהלים מצטיינים מכלל המקצועות במערכת).
  • התכנית כוללת שחקני מפתח מכלל המגזרים - הציבורי, החברתי והפרטי.

במסגרת ההכשרה, העמיתים יעברו קורס ממוקד שתכליתו ליצר בסיס מקצועי ועדכני לסוגיות ואתגרים מרכזיים במערכת הבריאות בישראל, בשיתוף נציגים בכירים מכלל מערכת הבריאות.

לנוחיותך,  מצורף קישור לקול קורא הכולל גם קישור לשאלון ההרשמה, הרשמה למפגש החשיפה וכן מידע על תכנית ההכשרה ותהליך המיון.

לתשומת לבך – ההרשמה לתכנית תיסגר ב30 במאי, 2021.

נושאים קשורים:  הודעות
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו